Vijesti
2. 2. 2019.

Za Pelješki most & Zračnu luku Dubrovnik nepovratno smo dobili više od 500 milijuna €! Toliko o protivnicima EU-a!

Predsjednik HDZ-a i Vlade Andrej Plenković gostovao je večeras u Dnevniku Nove TV te se osvrnuo na sjednicu Vlade RH u Dubrovniku, ali i ostale aktualne političke teme.

S njim je razgovarala novinarka Sabina Tandara Knezović, a u nastavku donosimo Plenkovićeve ključne poruke:

O sjednicama Vlade izvan Zagreba

Mislim da je zaista jako dobra ova praksa koju smo uspostavili u mandatu naše Vlade da se sjednice -a ovo je već deveta takva - održavaju izvan Zagreba. Vrlo kvalitetno ih pripremamo u suradnji i tijesnom partnerstvu sa svim jedinicama lokalne i područne samouprave, a svakih šest mjeseci radimo reviziju što smo i koliko smo realizirali od zaključaka koje smo donijeli na tim sjednicama. I rezultati su prilično dobri.

O sjednici Vlade u Dubrovniku

Današnji zaključci i činjenica da je ukupna vrijednost projekata za koje smo potpisali ugovore i sporazume ili donijeli odluke veća od 4,5 milijarde kuna potvrda su snažne podrške koju naša Vlada pruža razvoju Dubrovačko-neretvanske županije, ravnomjernom regionalnom razvoju Hrvatske i smanjivanju nejednakosti.

U Dubrovniku smo stavili fokus na vodno i komunalno gospodarstvo, prometnu povezanost, darovanje i stavljanje u funkciju državne imovine, vrtiće, škole, kulturu i zdravstvo, ali stambeno zbrinjavanje hrvatskih branitelja. Mislim da svi skupa možemo biti zadovoljni s onim što smo danas učinili. Projekte koje smo danas donijeli nisu izmislili ministri, nego su plod želja naših kolegica i kolega s lokalne razine - da im Vlada putem proračuna pomogne u realizaciji. Njihovi prioriteti su i naši.

Vlada RH u Dubrovniku: 52 ugovora, 18 sporazuma & 2 odluke za projekte vrijedne više od 4,5 milijardi kuna!

O Pelješkom mostu & obnovi zračne luke

Jučer smo bili u Komarni, gradnja Pelješkog mosta jako dobro ide, a za što smo iz proračuna Europske unije dobili nepovratnih 357 milijuna eura. Zračna luka Dubrovnik, drugi ključni infrastrukturni projekt na ovom području, dobila je pak više od 160 milijuna eura iz europskog proračuna - također nepovratnih. Toliko o onima koji su u Hrvatskoj protiv europskog projekta! Nema te organizacije na svijetu koja bi nam dala tolika sredstva! I uprave te projekte, koji će ostati trajni simboli našeg članstva u EU-u, želim izdvojiti kao jedno od najvažnijih postignuća u mandatu naše Vlade.

Pelješki most gradi se i brže od planiranog! Do 31. siječnja 2022. povezat ćemo jug s ostatkom Lijepe Naše!

O jadransko-jonskoj autocesti

Želimo da autocesta koja ide kroz Hrvatsku na kraju završi u Grčkoj. Zajedno s Hrvatskim cestama i Hrvatskim autocestama te u suradnji s Dubrovačko-neretvanskom županijom analiziramo koji je najbolji i najisplativiji pravac za nastavak autoceste.

O procesu nabave borbenih zrakoplova

U priči o nabavi višenamjenskih borbenih aviona moramo razlučiti dvije stvari. Prvo, mi smo prva Vlada koja je donijela političku odluku o modernizaciji Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva. To su mogle sve vlade prije nas, ali nitko nije imao ni snage niti političke hrabrosti to napraviti.

Drugo, proces smo vodili temeljem načela „vlada s vladama“: izdao se zahtjev Ministarstva obrane, pribavljene su ponude Izraela, SAD-a, Grčke i Švedske, a Koreja je na kraju odustala iako je i ona bila pozvana. Analiza ponuda bio je vrlo detaljna i temeljita te smo na kraju odabrali onu najkompletniju. Jer, važna je bila i financijska priuštivost nabave zrakoplova, i to eskadrile od 12 aviona. Zar smo se smjeli ponašati kao pijani milijarder i reći - „Dobro, dajte nam 12 najnovijih, još neproizvedenih?!“. Primjerice, F-16 Block 70/72, pa bi nas to koštalo skoro milijardu i 800 milijuna dolara. Stoga smo i išli na opciju aviona F-16 koje je Izrael tako modernizirao da su automatski kvalitetni kao da su 10 godina mlađi i s uistinu vrhunskom tehnologijom. I ono što je najvažnije reći - taj paket nam nije ostavljao nijedan upitnik hoćemo li naknadno još nešto morati platiti sutra, za dvije, tri ili pet godina. To je bila bit te ponude. Njena kvaliteta je očito bila tako zanimljiva da su se i drugi, koji nabavljaju i moderniziraju svoje zrakoplovstvo, zainteresirali za slične aranžmane.

O procesu nabave borbenih zrakoplova (2)

U siječnju prošle godine, kad je nakon prve analize stručni tim MORH-a predložio da se odabere izraelska ponuda, odlučio sam poslati, prije bilo kakve odluke, jedno izaslanstvo u Izrael - vodio ga je načelnik Glavnog stožera Šundov - a drugo u Washington, s jednim i jedinim ciljem: da utvrdimo hoće li Izrael preuzeti odgovornost za osiguranje tzv. odobrenja za transfer trećoj strani. I teret odgovornosti na sebe je pismeno preuzeo Izrael.

S druge strane, razgovori koji su obavljeni u Washingtonu s nadležnim dužnosnicima i u State Departmentu i u Ministarstvu obrane nudili su zaključak - temeljem informacija koje su nama bile prezentirane - da će SAD odobriti transfer. Tu nema, međutim, jamstava. Ne „piju vodu“ današnje priče da je nabava višenamjenskih borbenih aviona jednaka nabavi stola. Ovo je bio proces „vlada prema vladi“ i tu takvog jamstva nema, niti se on može tražiti.

O kritikantima & nedosljednoj oporbi

Suprotno od nekih komentara, odnosi i sa SAD-om i s Izraelom jako su dobri i takvi će i ostati. Nama je žao da do realizacije nije došlo, ali je zanimljivo da su sada najglasniji kritičari oni koji su bili protiv nabave bilo kakvih aviona. Ili su pak tvrdili da su F-16 Barak „stare kante“ ili sami - dok su bili na vlasti - nisu imali hrabrosti donijeti odluku o modernizaciji ratnog zrakoplovstva.

O novoj nabavi

Idemo li u nabavu novih aviona? Da. Mi ćemo to učiniti, ali polako. Dovršavamo detaljnu analizu - mislim da smo dobro identificirali zašto se sve ovo dogodilo. Kada analiza bude gotova, kada dobro promislimo kako dalje, onda ćemo donositi nove odluke.

Sigurno ćemo taj drugi put imati veće težište na multiresornom karakteru procesa. Jer ta operacija nije isključivo vojno-obrambenog karaktera. To je poslovna operacija koja zahtijeva veći angažman i veće uključivanje ostalih resora. Tako će i biti, a MORH će imati svoju ulogu u tome.

O saborskim transferima

Već odavno naša većina ima 77 zastupnika. A to što su neki zastupnici SDP-a i HSS-a, procijenivši da je perspektiva njihovih dotadašnjih stranaka očajna, odabrali otići nekom trećem, u konkretnom slučaju Milanu Bandiću - to je njihov izbor, uz Bandićev pristanak. Nepravedno i nekorektno nam imputiraju da sve iz pozadine tobože orkestrira HDZ. Odbacujem ta podmetanja.

O smjeru kojim idemo

Sve što radimo - radimo vrlo korektno, s ciljem da društvu bude bolje, da bude manje polarizirano, da je veći gospodarski rast, da je fiskalna konsolidacija bolja, da je zaposlenost bolja, da ljudi imaju veće plaće.

A A A